reklama

Ako a prečo som začal s elektronickými cigaretami

Na úvod môjho článku - bol som fajčiar klasických cigariet a vyfajčil som asi krabičku cigariet denne. Nie je to dobré, ale je to realita. Potrebujem nikotín a kávu, aby som v práci fungoval. Asi pred tromi mesiacmi som bol na návšteve u jednoho svojho zákazníka a videl som administrátora ako pri počítači poťahuje z cigarety. Prekvapilo ma to o to viac, že na strope som videl požiarne snímače a na každom poschodí oznam o zákaze fajčenia. Dal som sa s ním do reči a zistil som, že používa elektronické cigarety. Som rád, že som objavil túto vecičku - momentálne som už tri mesiace bez klasickej cigarety...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Obchod s kvalitnými značkovými elektronickými cigaretami, náplňami do e-cigariet a doplnkami nájdete na stránke www.elektronickacigaretashop.com.

Hodil som teda reč s adminom, ktorý mi ochotne vysvetlil princíp fungovania tohto zariadenia. O čo vlastne ide ? Elektronická cigareta je úplne jednoduchá, ale geniálna záležitosť. Vyzerá a funguje to podobne ako klasická cigareta, ale nedochádza k žiadnemu horeniu - vytvára sa obyčajná syntetická para. Nechcem Vás tu zaťažovať nejakými detailnými informáciami, teda len v skratke. Jedna batéria, jeden tzv. atomizér (srdce e-cigarety), jedna nádržka s náplňou a náplň (kvapalina s obsahom nikotínu a príchuťou podľa chute fajčiara). Do nádržky nalejete náplň a nasadíte na atomizér. Ten potom naskrutkujete na batériu a je to. Môžete začať "e-fajčiť"...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Admin ma hlavne upozornil, aby som si nezakúpil nejaký lacný typ, ktorých koluje po internete obrovské množstvo. Čakalo by ma iba sklamanie a nesplnilo by to moje očakávania. On tú chybu spravil, "ušetril" nejaké peniaze, ale bol sklamaný a o niekoľko dní hodil zakúpený produkt do koša. O pár dní zakúpil drahší a kvalitnejší typ a ten používa už niekoľko rokov. Poučený z jeho skúseností som teda doma išiel na internet. Po pár minútach hľadania som našiel slušný e-shop (elektronickacigaretashop.com) a vybral som si jednu z e-cigariet z ich ponuky. Z tohto e-shopu nakupujem celý čas a som spokojný, môžem ho odporučiť. Len pre Vašu informáciu kvalitnejšie e-cigarety zoženiete približne za 50 až 70 EUR. Keďže som osoba zvedavá, tak som len tak na skúšku skúsil zakúpiť jednu z lacnejších alternatív z internetu za 15 EUR. Referencie neklamali - slabá batéria, tri atomizéry z piatich prakticky nefunkčné, vytváraná para sa ani náhodou nedala porovnať s drahšou alternatívou. Takže to celé pekne putovalo do koša, ale za pokus to stálo :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vráťme sa ale k mojej zásielke. Tovar prišiel za tri dni, pekne zabalený. Otvoril som balík a prekvapilo ma pekné balenie, vo vnútri dve e-cigarety. Pekné. Dal som to teda dokopy a vyskúšal prvú náplň s 8mg nikotínu a príchuťou Camel. Skvelé. Výborná chuť, naozaj mohutná para a žiaden dym a zápach. Naozaj to funguje. Jedna náplň mi vydržala asi osem dní, atomizér asi tri týždne. Mesačne ma cigarety stáli asi 90 EUR, teraz mám výdavky asi tretinové. Doplňujem si náplne približne za 25 EUR mesačne a jeden atomizér mesačne ma vyjde na 10 EUR, to je 35 EUR mesačne.

Elektronickú cigaretu oceňujem hlavne v práci. Keďže v práci máme zakázané fajčenie a nemôžeme chodiť ani na fajčiarske prestávky. Takže teraz nemusím čakať na obedňajšiu prestávku :) Samozrejme tých výhod môžem menovať oveľa viac - moja rodina oceňuje, že nemám napáchnuté oblečenie, byt a auto, nikoho v okolí neobťažujem dymom a zápachom, nemusím vybiehať na balkón keď si chcem potiahnuť - čo oceňujem hlavne keď je vonku zima alebo prší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to zdravé ? Odpoveď je jednoduchá - ak je tam nikotín tak nie. Bez debaty je to ale rozhodne lepšia a zdravšia alternatíva ako klasické cigarety. Klasická cigareta obsahuje okolo štyritisíc škodlivých látok, vrátane dechtu a oxidu uhoľnatého. E-cigareta jednu. Moje telo mi odpovedá každé ráno - celkovo sa cítim oveľa lepšie ako keď som fajčil klasiky, hlava ma ešte nebolela za celý čas čo ich používam. Pri klasikách to bolo minimálne raz do týždňa...

Čo povedať na záver ? Pre fajčiarov sú elektronické cigarety určite dobrá alternatíva a z vlastnej skúsenosti môžem len odporučiť. Ak tú svoju dennú dávku nikotínu naozaj potrebujete a hľadáte zdravšiu a čistejšiu alternatívu, tak nie je čo riešiť.

Peter Krahulec

Peter Krahulec

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

IT manažér, 36 rokov Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu